summering av år 2006

Skorna: Mina svarta stövletter har jag gått omkring i hela hösten, och tack vare den milda vintern använder jag dem fortfarande. En annan favorit har varit "louboutin" pumpsen jag köpte i köpenhamn i september.
Innan dess gick jag runt i mina svarta ballerina skor. Färgen som dominerat skorna det här året har alltså varit svart helt klart. Oavsett om de varit höga, låga, sommar eller vinter.
Frisyren: Jag har varit blondin hela 2006 även om jag funderat på att färga det mörkt igen, men det blev inte av och tur är det, eftersom blondiner helt klart har roligare ; )
Väskan: I somras var det min ljusa skinnväska från french connection som gällde. Till fest var det kuvertväskan med rosett från MQ, till skolan min svarta stora väska från Friis&co för att få plats med alla böcker, och till shoppingrundan har jag använt en svart skinnväska med gulddetaljer, jag köpte i Göteborg nu i år. .
Solglasögonen: De som använts mest har faktiskt fått hänga med två somrar i rad, eftersom modet varit detsamma. De är stora, bruna och perfekta att gömma sig bakom när man inte orkat sminka sej, och skyddar dessutom utmärkt mot solens starka strålar.
Plagget: Klänningen helt klart. Jag har alltid älskat klännigar, men det var länge sedan det var så många som började anväda det till vardags som ett alternativ till jeansen.
Musiken: Då väljer jag Moneybrother som kom ut med sin tredje skiva i december, den var efterlängtad!
En annan favorit är Justin Timberlake, vars låtar jag dansat och festat mycket till i höst.
Boken: Den bästa bok jag läst i år och någonsin var Elva Minuter av Paulo Coelho. Har du inte läst den? Gör det!  Den roligaste och som jag verkligen kände igen mig i var en Shopaholics bekännelser av Sopie Kinsella, är det någon som vet när fortsättningen kommer på svenska?
Beautyprudukten:  Foundation i puderform från i.d. Den är gjord av naturliga ämnen och så ren att man kan sova med den. Den kommer bli en långvarig favorit.
Smycket: Mitt unika designade silverhalsband jag fick av mamma i 18-års present. Jah har använt det nästan varje dag sen jag fick det, eftersom det passar till allt.
Stilförebild: Ashley  Olsen är och kommer fortsätta vara min stilförebild ett bra tag.
Resmålet: Paris i somras var underbart! det kommer bli svårt att slå den resan :)

Kommentarer
Postat av: carro

Ja jag är då supernöjd :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback